Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Our latest update has been released! Please leave us a nice review in the App Store if you have the time, thank you!

Deepworld en Español

AlvarilloxAlvarillox EspañaMember Posts: 58
Hace ya 10 meses que juego a deepworld en inglés, es muy adictivo y puedo pasar horas jugandolo. Aún hay fallas en el juego y cosas mejorables, pero sobretodo, lo mas importante en estos momento para mí es que se pueda seleccionar el idioma en el juego a español en vez del que viene por defecto que es el inglés.
Espero que este cambio llegue pronto, por el momento quiero reunir a toda la comunidad Hispana ya sean Espaloes,venezolanos,puertorriqueños,mexicanos,colombianos,chilenos,argentinos..etc para ayudarles a comprender mejor el juego y explicarles ciertos detalles importantes y que si no dominan el idioma por defecto o simplemente no llevam poco tiempo jugando se agradece que sean explicados.

Comments

• LorthrashLorthrash Member Posts: 616
    @Kittykupo Thanks for doing this kitty, it was really nice and kind of you to go out of your way to explain it, then translate it. I know some spanish but not enough to talk fluently. I can help explain by translating it into spanish.
  • BloonsmineBloonsmine ¯\_(ツ)_/¯Member Posts: 2,314
    we should have the community help out on this
  • Hydroblade29Hydroblade29 Member Posts: 1,816
    We can grow and expand our community with all type of people around the world.
  • IpadpatIpadpat ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡ BLUE癒しの海Member Posts: 1,349
    a pesar de que no se puede hablar Inglés , que comparten una base común en la apreciación de los gráficos y disfrutar de este juego . que no era muy agradable para entrar en la mazmorra a pesar de ver a mí, no sólo una vez o dos veces , en total, y recurrieron a mí bombardear hasta que me muera con el fin de llegar al último bit de protector y el botín . Yo personalmente creo que a pesar de las barreras del idioma , la cortesía común sigue siendo universal, @Muneeb puede dar fe de que usted es un antiguo jugador y, de hecho me he acordado de ver que antes, sin embargo no se utilizó capaz de hablar español . no implicando nada , sólo me gustaría que las diferencias culturales no debe ser una excusa para no jugar a este juego de manera cohesiva
  • AbnerYadielAbnerYadiel Puerto RicoMember Posts: 6
    Very Clever Idea Bro, I Support You.
  • p1nkbr0p1nkbr0 Like, totally, brahMember, Arbiter Posts: 5,084
    Junk Jack has had a thread since ever asking people to translate the store page to the different languages available. Maybe we can employ a similar feature to help translate in-game aspects for players in other parts of the world.
  • mikelaurencemikelaurence New York CityMember, Administrator Posts: 5,313
    We began the effort of translating the game... there is a lot lot lot of work involved, unfortunately. It's possible that it could happen, but it definitely wouldn't happen until at least after Android is launched.
  • KittyKupoKittyKupo Laying in a sunbeamMember Posts: 2,246

We began the effort of translating the game... there is a lot lot lot of work involved, unfortunately. It's possible that it could happen, but it definitely wouldn't happen until at least after Android is launched.

And pc is finished? :3
  • GrebebeGrebebe 2Fab4UMember, Arbiter Posts: 1,006
    edited June 2016

Is it the kind of thing where the community can be involved to help translate everything? (for example I'm French so I could try to translate everything in French) or are you likely going to use an online translator (or something else)
    Because I think that I can confidently speak for everyone when I say that anything we can do to help, we'd do!
    Post edited by Grebebe on
  • AlvarilloxAlvarillox EspañaMember Posts: 58

-Español/Spanish-

@Mikelaurence, reconozco que has has hecho un muy buen trabajo con este juego. Valoro cada uno de los cambios y actualizaciones que haces en el juego pese a no tener tiempo suficiente como para volcar todas tus cualidades en él hasta que no te sea plenamente rentable. Por ahora el juego no es muy conocido, pero con el tiempo lo será, solo hace falta que la gente lo pruebe para darse cuenta de ello. Y lo cierto es que deepworld ha logrado captar la atención de usuarios de edades muy diversas yo por ejemplo con 20 años he dejado el "GTA" y el "lol" por esto que me ha enganchado mucho, pronto cumpliré mi primer año en deepworld pero hay usuarios que han sido fieles durante 3 años y eso demuestra el potencial que tiene.
    Ahora dejando las adulaciones... A mi se me da francamente bien el español no solo por ser mi lengua natal sino porque además tengo labia. Si necesitas ayuda a la hora de traducir los diferentes elementos del juego no dudes en contar con mi ayuda, será un placer preparar el juego para mis camaradas hispanos. Yo periódicamente subiré al foro traducciones de elementos importantes del juego y que ayudan mucho, lo sé porque en mis inicios me habría gustado contar con ciertas explicaciones y consejos que me habrían evitado mas de un error, todo ese trabajo que estoy haciendo puedes tomarlo y utilizarlo como gustes.

Un cordial saludo, vuestro compañero de foro y juego Alvaro

-English/Inglés-

@Mikelaurence, I must admit you have done a very good job with this game. I appreciate all the changes and updates you have done in the game despite not having enough time to show all your potential until you can make profit of it. So far the game is not very popular, but it will be, people need to give it a try to realize. And the truth is that deepworld has managed to catch the attention of users of different ages. For instance, I am 20 and I left "GTA" and "LOL" for this game and I got so addicted. Soon I will fulfill my first year with deepworld but there are users who remain loyal for 3 years and that shows its potential.
    (Lo de adulaciones lo cambiaba por otra cosa)....I am a spanish speaker so spanish it's my first language and I have a way with words. If you need any help translating the different elements of the game do not hesitate to contact me, it will be a pleasure to prepare the game for my hispanic fellas. I will regularly upload to the Forum game's elements translated that are very handy because when I started to play this game I would have liked having some tips from other players that would have prevented me more than one mistake, all this work I am doing you can use it as you like.

Kind regards, Your forum friend @Alvarillox
  • LilyabcLilyabc Kpop?Member Posts: 949

When is android going to "launch"
  • BassCannonBassCannon Member Posts: 2
    I know that this thread is old but i recently found it so, if any admin or developer of deepworld need help to traslate the game to spanish let me know because i want to help the game and make it more easy to the spanish community. :)
Sign In or Register to comment.